Søften GF - Tennis
Forside     Event     Holdtilmelding     Banebooking     Holdoversigt     Shop     Bestyrelsen     Trænere     Kalender     Lukkedage

Klik her for at oprette en profil

Brugernavn

Password
       Glemt login info?

Sådan holder vi banerne i perfekt stand!

For at tennisbanerne holder sig så gode som muligt gennem hele sæsonen er her lidt praktisk information om, hvordan de skal behandles både før, mens og efter, du har spillet på dem. Det er vigtigt, at alle medlemmer passer godt på banerne, så de er gode at spille på hele sæsonen.
  1. Spil kun med tennissko (med flad sål og lavprofil-mønster). Løbesko er ikke tennissko! Sko med store riller/groft sålmønster må under ingen omstændigheder benyttes!
  2. Spil aldrig på en tør bane (banen bliver løs). Vand om nødvendigt inden spil.
  3. Spil aldrig på en meget våd bane. Banen bliver hullet og ujævn og næsten umulig at reparere. Hvis der står vand, må det kun fjernes med svampe (udstyr står i klubhuset).
  4. Udjævn eventuelle huller i banen med det samme. Skrab hullet sammen med foden og tryk det fast.
  5. Hvis banen tørrer ud under spil, skal den vandes igen.
  6. Udjævn banen efter spil med en skraber (forefindes ved hver bane).
  7. Banen skal altid fejes efter hvert spil, og den skal fejes helt ud til hegnet (se "Sådan fejer du banen" nedenfor).
  8. Linjerne fejes normalt ikke, da man ved fejning fjerner gruset og derved får linierne til at ligge højt og løst. Linierne må dog gerne fejes før resultatkampe.
  9. Sæt redskaberne på plads - ryd op efter dig.

Sådan fejer du banen:
Banen skal fejes hver gang, der har været spillet og det er vigtigt at feje på den rigtige måde for at holde så meget grus som muligt inde på banen.
Hele banen skal fejes, helt ud til hegnet. Fej i en spiral, start i siden og slut i midten, som vist på tegningen:

Denne side er drevet af Klubmodul.dk